ویاتک | اخبار حوزه دانش، فناوری و تکنولوژی به همراه مطالب علمی جذاب

نسخه سدان رنو مگان مدل ۲۰۱۷ معرفی شد

۱

شرکت رنو در چند سال گذشته عملکرد بسیار خوب و رضایت‌بخشی داشته و توانسته ارزش برند خود را افزایش دهد. در سال ۲۰۱۵ همه چیز برای این شرکت روندی رو به بهبود داشت؛ درآمد کل، سود خالص، درآمد عملیاتی، میزان حقوق سهام‌داران و دارایی کل شرکت همه و همه افزایش یافتند و در کل یک سال بسیار خوب و پر بار پشت سر گذاشته شد. در سال ۲۰۱۶، شرکت رنو نسل جدید رنو مگان هاچ‌بک را معرفی کرد و درست همان چیزی بود که طرفداران مگان می‌خواستند. رنو مگان هاچ‌بک مدل ۲۰۱۶ دیگر همانند گذشته دراز و عریض نیست و جمع و جور شده و بسیاری از حالات، فرم چراغ‌ها و طراحی داخلی آن از خودروی رنو تالیسمان ۲۰۱۶ الهام گرفته شده‌اند. رنو برای نسخه هاچ‌بک مگان، ۶ پیشرانه در قدرت‌های مختلف بین ۹۰ تا ۲۰۵ اسب بخار را در نظر گرفته است که خریداران می‌توانند با توجه به نیاز و یا بودجه خود، هر کدام را که خواستند سفارش دهند. نسخه استاندارد مگان اولین نسخه‌ای بود که معرفی شد و پس از آن شاهد معرفی نسخه‌های GT و استیشن بودیم و حالا به تازگی این شرکت فرانسوی نسخه سدان خودروی مگان مدل ۲۰۱۷ را معرفی کرده است.

این خودرو، نسخه سدان مگان است اما بسیاری از ویژگی‌های ظاهری آن همانند بخش جلویی، فرم درب‌ها و خطوط بدنه همانند نسخه هاچ‌بک هستند، اما این نسخه ویژگی‌های ظاهری دیگری نیز دارد که تنها در همین نسخه سدان دیده می‌شوند. خبر خوبی که مطمئناً بسیاری از طرفداران این خودرو را خوشحال می‌کند، وجود سقف پانوراما (یا همان پانورامیک) است که طبق گفته‌های شرکت رنو، در هیچ خودرویی در این رده نمی‌توان یک چنین ویژگی را یافت. رنو اعلام کرده که این خودرو در شهر بورسا، ترکیه تولید می‌شود و در ۲۰ کشور دنیا به صورت گسترده عرضه خواهد شد. مانند همیشه، رنو برای این خودرو پیشرانه‌های مختلفی را در نظر گرفته است که شامل دو پیشرانه بنزینی و سه پیشرانه دیزل می‌شوند و قدرت آن‌ها بین ۹۰ الی ۱۳۰ اسب بخار خواهد بود و با توجه به بازاری که قرار است خودرو در آن عرضه شود نوع پیشرانه تعیین خواهد شد.

حالا که به صورت کلی با نسخه سدان رنو مگان ۲۰۱۷ آشنا شدید، بیایید یک بررسی نیز از این خودرو داشته باشیم.

بدنه خودرو

رنو هنوز ابعاد دقیق خودرو که شامل طول، عرض و ارتفاع آن می‌شود را اعلام نکرده است. با توجه به این‌که بخش جلویی خودرو تا قسمت درب‌های عقب آن با نسخه هاچ‌بک یکسان هستند، بنابراین چندان سخت نیست که حدس بزنیم این نسخه سدان در مقایسه با هاچ‌بک عریض‌تر نیست. حتی فاصله میان دو محور و ارتفاع این خودرو نیز با نسخه هاچ‌بک یکسان است اما با توجه این که این خودرو یک سدان است، بنابراین در مقایسه با نسخه هاچ‌بک طول بیشتری دارد. رنو تصاویر مختلفی از این خودرو را منتشر کرده که در آن‌ها می‌توان جعبه عقب خودرو را دید، با در نظر گرفتن این تصاویر و سندیت آن‌ها، می‌توان حدس زد که طول بدنه نسخه سدان چیزی در حدود ۳۰ سانتی‌متر بیشتر از نسخه هاچ‌بک است.

renault-megane-sedan-17_1600x0w

اگر از کنار به خودرو بنگریم، تفاوت چندانی را با نسخه هاچ‌بک مشاهده نخواهیم کرد، تنها در صورتی می‌توانید تفاوت‌ها را ببینید که خیلی خبره باشید! اولین تفاوتی که دیده می‌شود، پنجره عقبی خودرو است که بلندتر به نظر می‌رسد. با توجه به نوع طراحی این خودرو، ویژگی‌های برجسته ناحیه عقب خودرو در مقایسه با نسخه هاچ‌بک چندان به چشم نمی‌آیند. فرم چراغ‌های عقبی نیز تفاوتی با نسخه هاچ‌بک ندارد اما به نظر می‌رسد که در نسخه سدان چراغ‌های عقب کمی کشیده‌تر هستند. چراغ‌های عقبی این خودرو از نوع wrap around هستند، یعنی چراغ‌های عقبی به اندازه‌ای کشیده هستند که سرتاسر بخش عقبی خودرو را پوشش داده‌اند. درست در پشت شیشه درب عقب خودرو، یک برش وجود دارد که کمی عجیب است اما با وجود عجیب بودن، زیبا به نظر می‌رسد. فرم درب صندوق عقب خودرو طوری طراحی شده که شیب دار باشد و اگر خوب دقت کنید شیبی که از بالا تا پایین آمده است را مشاهده می‌کنید. علاوه بر این، یک فرو رفتگی جزئی نیز در بخش پشتی دیده می‌شود و همین باعث شده که این المان نقش یک اسپویلر یکپارچه را نیز بازی کند. صحبت از صندوق عقب خودرو شد، بد نیست که بدانید با توجه به نوع طراحی این خودرو که جعبه‌ای شکل است، فضای زیادی در صندوق عقب در اختیار خواهد بود، گنجایش صندوق عقب این خودرو ۵۰۸ لیتر خواهد بود که بسیار عالیست. میان رنگ بدنه خودرو و سقف آن یک تضاد بسیار زیبا نیز دیده می‌شود؛ از آن‌جایی که سقف خودرو پانوراما است، بنابراین رنگ سقف خودرو در تمام نسخه‌ها مشکی خواهد بود.

داخل خودرو

وقتی که اولین نسخه از رنو مگان مدل ۲۰۱۶ معرفی شد، ما شاهد تغییرات گسترده در طراحی بدنه خودرو بودیم و در داخل خودرو نیز یک دگرگونی گسترده شکل گرفت، با توجه به این که نسخه‌های هاچ‌بک، استیشن و سدان از یک خانواده هستند و تنها در طراحی بیرونی و فرم بدنه تفاوت دارند، بنابراین نباید انتظار تغییرات گسترده در داخل خودرو را داشته باشیم. از این رو، طراحی داخلی نسخه سدان نیز درست همانند نسخه‌های هاچ‌بک و استیشن است. در داخل خودرو می‌توان تریم‌های کرومی را مشاهده کرد که بر روی دسته دنده، پنل درب‌ها، کنسول میانی و ناحیه‌ای که صفحه و پنل کیلومتر خودرو قرار گرفته‌اند، استفاده شده است.

renault-megane-sedan-16_1600x0w

به جای پنل عقربه‌ای که نشان دهنده میزان سرعت، دور موتور و دیگر موارد است، یک نمایش‌گر ۷ اینچی مشاهده می‌شود و تمامی علائم را به صورت دیجیتالی نشان می‌دهد و دیگر خبری از کیلومتر شمار عقربه‌ای نیست. در وسط داشبورد نیز یک نمایش‌گر ۸٫۷ اینچی RLINK2 را می‌توان دید که امکان کنترل بخش‌های مختلف خودرو را به ارمغان می‌آورد و به عنوان نوعی سیستم سرگرمی نیز عمل می‌کند. اگرچه ممکن این نمایش‌گر حس چندان خوبی را به شما منتقل نکند و احساس کنید که یک تبلت بزرگ در وسط خودرو قرار گرفته، اما باید این را بدانید که رنو برای آن قابلیت‌های ساده‌ای را در نظر گرفته که بسیار کاربردی هستند.

به نظر می‌رسد از نظر فضای نشستن سرنشینان نیز این خودرو با نسخه هاچ‌بک یکسان است اما طراحی صندلی‌های آن به گونه‌ای است که احساس اسپورت‌تری را به سرنشین منتقل می‌کنند، به عنوان مثال بخش‌های کناری آن برجسته‌تر هستند و اطراف شما را فرا می‌گیرند و این چیزی است که تنها در صندلی‌های اسپورت مشاهده می‌شود. رنو هنوز هیچ تصویری از صندلی‌های عقب خودرو را منتشر نکرده است و احتمالاً در این بخش تفاوتی با نسخه هاچ‌بک وجود داشته باشد. از آن‌جایی که مگان ذاتاً یک خودروی هاچ‌بک است، بنابراین احتمال داده می‌شود که صندلی‌های عقب در نسخه سدان در مقایسه به هاچ‌بک کمی پایین‌تر قرار بگیرند تا راحتی و فضای نشیمن بیشتری را به ارمغان بیاورند.

renault-megane-sedan-12_1600x0w

پیشرانه

بر خلاف اکثر خودروهای آمریکایی، خودروهای تولیدی رنو همواره لیست بلند بالایی از پیشرانه‌های انتخابی داشته‌اند و نسخه سدان رنو مگان نیز استثنا محسوب نمی‌شود. در ادامه انواع پیشرانه‌های موجود و نوع جعبه دنده‌ای که برای هر پیشرانه قابل سفارش است آورده شده‌اند:

  • پیشرانه بنزینی SCe 115 با قدرت ۱۱۵ اسب بخار: جعبه دنده دستی پنج سرعته و یا جعبه دنده CVT
  • پیشرانه بنزینی TCe 130 با قدرت ۱۳۰ اسب بخار: جعبه دنده هفت سرعته دو کلاچه و یا جعبه دنده دستی شش سرعته
  • پیشرانه دیزلی dCi 90 با قدرت ۹۰ اسب بخار: جعبه دنده دستی شش سرعته
  • پیشرانه دیزلی dCi 110 با قدرت ۱۱۰ اسب بخار: جعبه دنده دستی شش سرعته و یا جعبه دنده EDC6 دو کلاچه
  • پیشرانه دیزلی dCi 130 با قدرت ۱۳۰ اسب بخار: جعبه دنده دستی ۶ سرعته

Arrow
Arrow
ArrowArrow
Slider

قیمت

رنو هنوز در خصوص قیمت این خودرو چیزی نگفته است اما با در نظر گرفتن قیمت ۲۳٫۹۵۶ دلاری نسخه هاچ‌بک، می‌توان حدس زد که نسخه سدان قیمتی در حدود ۲۵٫۵۰۰ دلار خواهد داشت. همان‌طوری که در ابتدای متن نیز گفته شد، این خودرو در بیش از ۲۰ کشور عرضه خواهد شد که عبارتند از: ایتالیا، مصر، عربستان سعودی، ایرلند، امارات متحده عربی، بلغارستان، اوکراین، لهستان، ایرلند، اسرائیل، کرواسی، رومانی، لیتوانی، استونی، جمهوری چک، مجارستان، مراکش، تونس، لبنان و اسلوونی.

نظر شما در مورد این خودرو چیست؟

منبع:

واکنش شما:
like
1
love
0
haha
0
wow
0
sad
0
angry
0

دیدگاه ها

1 دیدگاه

avatar

مرتب سازی:   جدید ترین | قدیمی ترین | بیشترین رای
وحید
وحید
مهمان
7 ماه 24 روز قبل

خوشکله

wpDiscuz

© تمامی حقوق برای وبسایت ویاتک محفوظ است. نقل مطالب سايت تنها با ذکر و لینک به منبع مجاز است.