ویاتک | اخبار حوزه دانش، فناوری و تکنولوژی به همراه مطالب علمی جذاب

لکسوس LS 2019 دارای پیشرانه هیدروژنی خواهد بود

+
20151028_01_06_s_0

در سال ۲۰۱۹ که مدل جدید لکسوس LS معرفی می‌شود، به احتمال زیاد در لیست پیشرانه‌های آن یک پیشرانه هیدروژنی نیز وجود داشته باشد. لکسوس در تلاش است تا با توسعه فناوری‌های لازم برای پیشرانه هیدروژنی، بر این بازار رهبری کند همچنین لازم به ذکر است که تویوتا میرای هم اکنون به پیشرانه هیدروژنی مجهز شده و از آن‌جایی که تویوتا شرکت مادر لکسوس محسوب می‌شود به احتمال زیاد شاهد استفاده از فناوری‌های میرای در خودرو جدید لکسوس نیز خواهیم بود. این خودروی جدید لکسوس با آئودی A8، ب‌ام‌و سری ۷، جگوار XJ و مرسدس بنز S کلاس مقایسه می‌شود و طرح نهایی آن بر اساس طرح مفهومی با نام LF-FC خواهد بود که در سال ۲۰۱۵ در جریان نمایشگاه خودروی توکیو معرفی شد. انتظار می‌رود که این خودرو در سال ۲۰۱۹ با یک پیشرانه هیبریدی ۸ سیلندر نیز عرضه شود که توانایی تولید ۵۳۵ اسب بخار قدرت را خواهد داشت.

Alain Uyttenhoven مدیر شاخه اروپایی شرکت لکسوس می‌گوید:

alain-uyttenhoven

ما می‌دانیم که چگونه پیل سوختی را تولید کنیم و توسعه دهیم اما تنها چالشی که بر سر راه ما قرار گرفته این است که چگونه این پیل سوختی را در خودرویی قرار دهیم که علاوه بر سوخت، به سطح عملکرد بالا نیز نیاز دارد. خریداران محصولات بالارده، انتظارات اصلی و جامعی دارند، به عنوان مثال آن‌ها یک پیل سوختی ایده‌آل را می‌خواهند. بنابراین، ما باید بر روی پیل‌های سوختی کار کنیم تا بتوانیم به سطح بالایی از عملکرد دست پیدا کنیم.

خودرو مفهومی LF-FC که هیدروژنی است، یک موتور الکتریکی نیز دارد که وظیفه تامین نیروی چرخ‌های عقب را بر عهده دارد سپس نیروی الکتریکی تولید شده به چرخ‌های جلو نیز منتقل می‌شوند، در چرخ‌های جلو موتورهای درون چرخی الکتریکی قرار دارند و نیرو تولید می‌کنند. سیستم رانندگی این خودرو به طور دقیق گشتاور تولید شده توسط موتور را بین ۴ چرخ خودرو تقسیم می‌کند و در نتیجه شاهد هندلینگ پویا و ثبات بر روی جاده خواهیم بود. لکسوس می‌گوید که قرار دادن واحد کنترل قدرت در قسمت جلویی خودرو و همچنین قرار دادن مخازن هیدروژن به صورت T شکل، به توزیع وزن دقیق کمک می‌کند. خودروی مفهومی LF-FC دو حالت رانندگی مجزا دارد. در حالت کروز، پیل سوختی از هیدروژن استفاده می‌کند تا الکتریسیته را تولید کند و آن را در اختیار موتور گذاشته و باتری‌ها را نیز شارژ کند در این حالت باتری‌ها دخیل نخواهند بود. در حالت سرعتی، هم باتری‌ها و هم پیل سوختی به کمک موتور الکتریکی اصلی و موتورهای الکتریکی درون چرخی آمده و نیروی لازم را برای آن‌ها تامین می‌کنند تا این موتورها بتوانند بالاترین قدرت را تولید کنند.

انتظار می‌رود نسل بعدی لکسوس LS که در اواخر سال ۲۰۱۷ معرفی می‌شود و در اواسط سال ۲۰۱۸ در بازارهای جهانی عرضه می‌شود، دارای چندین فناوری مرتبط با رانندگی خودکار نیز باشد و کابین آن نیز دستخوش تغییراتی شود و به سیستم سرگرمی لمسی در قسمت جلو و عقب مجهز شود. این لکسوس جدید بر پایه پلتفرم GA-L تولید می‌شود. تا سال ۲۰۱۹ انتظار می‌رود که ایستگاه‌های سوخت هیدروژن نیز در سرتاسر جهان گسترش یابند اما آن‌طور که منابع مختلف می‌گویند، لکسوس تنها چند صد دستگاه از این خودرو را به صورت هیدروژنی معرفی می‌کند و قرار نیست که هزاران دستگاه از آن تولید شود و فروش این نسخه هیدروژنی تنها در شهرهای بزرگی نظیر لندن، لس آنجلس، پاریس و توکیو انجام می‌شود.

نظر شما در این خصوص چیست؟

منبع:

واکنش شما:
like
0
love
0
haha
0
wow
0
sad
0
angry
0

دیدگاه ها

0 دیدگاه

avatar

wpDiscuz

© تمامی حقوق برای وبسایت ویاتک محفوظ است. نقل مطالب سايت تنها با ذکر و لینک به منبع مجاز است.