ویاتک | اخبار حوزه دانش، فناوری و تکنولوژی به همراه مطالب علمی جذاب

با برترین هایپرکارهای حال حاضر جهان آشنا شوید

+
rh_huayrabc-157

وقتی که سوپرکار یا خودروی سوپراسپورت نمی‌تواند حد اعلای عملکرد، سرعت و قدرت را تعریف کند، هایپرکار پدید می‌آید که از هر نظر خاص و ویژه است و تمامی خصلت‌های یک خودروی سوپراسپورت را داراست. هم اکنون تعدادی از معروف‌ترین خودروهای حال حاضر جهان در رده‌ی هایپرکارها قرار می‌گیرند. اگرچه هایپرکارها با خودروهای سوپراسپورت تفاوت چندانی ندارند اما وقتی که یکی از آن‌ها را می‌بینید خیلی سریع تشخیص می‌دهید، البته بعید می‌دانیم یکی از آن‌ها را ببینید زیرا هایپرکارها بسیار گران بوده و به صورت محدود تولید می‌شوند. بسیاری از این هایپرکارها اکثر عمر خود را در گاراژها یا کلکسیون‌ها می‌گذرانند اما شما می‌توانید گاهی اوقات این خودروها را به هنگام برگزاری همایش‌های خودروهای گران‌ قیمت مشاهده کنید، زیرا این همایش‌ها پاتوق افراد پولدار است.

وقتی که می‌خواهید یک هایپرکار بسازید، نیازی نیست که حتماً یک برند قدرت‌مند داشته باشید، اما اگر صاحب برند باشید مطمئناً موفق‌تر خواهید بود اما یک ضرورت نیست. به عنوان مثال، شرکتی همچون پورشه خودروهای SUV دیزلی را تولید می‌کند و هایپرکاری به نام ۹۱۸ اسپایدر را نیز ساخته است، این شرکت آلمانی صاحب یکی از قدرت‌مندترین برندهای دنیاست و خودروی ۹۱۸ بسیار شناخته شده است. در حالی که برندی مانند کوئنیگ‌زگ تا اوایل دهه ۹۰ میلادی اصلاً وجود نداشت اما حالا یک دهه است که به لطف ساخت هایپرکارها بر سر زبان‌ها افتاده است، همین موضوع در مورد پاگانی نیز صدق می‌کند.

برخی از شرکت‌ها همانند بوگاتی از مدت‌ها قبل در زمینه خودروسازی فعالیت می‌کرده‌اند اما تنها از اوایل قرن ۲۱ شروع به ساخت خودروهایی با عملکرد بالا کرده‌اند. دیگر نام‌های موجود در این لیست همانند استون مارتین، فراری، لامبورگینی و یا مک‌لارن برندهایی با سابقه هستند و همواره در زمینه ساخت خودروهایی با عملکرد عالی فعالیت می‌کرده‌اند. در ادامه به بررسی بهترین هایپرکارهای سال ۲۰۱۶ می‌پردازیم.

1992 mclaren f1

مک‌لارن اف ۱

وقتی که گوردون موری، طراح خودروهای فرمول ۱ تصمیم گرفت که یک خودروی جاده‌ای با عملکرد بالا را بسازد، رئیس او، رون دنیس (رئیس فعلی شرکت مک‌لارن) گفت که آزاد است تا تمامی مهارت خود را بدون محدودیت به کار گیرد و بر روی این پروژه کار کند. نتیجه‌ی این کار، خودرویی به نام اف ۱ بود که در سال ۱۹۹۲ از راه رسید و تمامی رکوردها را جابه‌جا کرد و همگان خودروی مک‌لارن اف ۱ را آغازگر عصر هایپرکارها می‌دانند. اف ۱ اولین خودرو در جهان بود که به یک شاسی مونوکوک تماماً فیبر کربنی مجهز شده بود و این یک دستاورد بزرگ به شمار می‌آمد.

موارد دیگری نیز وجود دارند که باعث شدند این خودرو برای همیشه در خاطر همگان باقی بماند که از جمله آن‌ها می‌توان به سه سرنشین بودن خودرو، استفاده از طلا در موتور خودرو برای انتقال بهتر حرارت و همچنین استفاده از چند کیلوگرم فلزات گران‌بها اشاره کرد. در خودروی اف ۱ به دلیل سه سرنشین بودن، جایگاه راننده در وسط بود و در اطراف وی دو صندلی دیگر برای سایر سرنشینان وجود داشت. وجود فلزات گران‌بها و پوشش طلایی موتور باعث شدند تا این خودرو برچسب قیمتی نیم میلیون پوندی را به همراه داشته باشد. البته این قیمت در برابر هایپرکارهای فعلی که همگی حداقل یک میلیون پوند قیمت دارند، چندان به چشم نمی‌آید اما در آن زمان این قیمت بسیار بالا بود، به گونه‌ای که قیمت اف ۱ تقریباً دو برابر خودرویی نظیر بوگاتی EB110 جی‌تی بود و در مقایسه با جگوار XJ220، چندین برابر گران‌تر بود.

مک‌لارن اف ۱ علاوه بر قیمت، از نظر عملکرد نیز چندین برابر از خودروهای آن زمان جلوتر بود، به گونه‌ای که وقتی برای اولین بار از خود رکورد بر جای گذاشت، همگان عملکرد این خودرو را آغازگر عصر جدیدی در هایپرکارها دانستند حتی هم اکنون نیز بسیاری از رکوردهای این خودرو دست نخورده باقی مانده‌اند. مک‌لارن اف ۱ از یک پیشرانه ۱۲ سیلندر V شکل با قدرت خروجی ۶۱۸ اسب بخار بهره می‌برد، این پیشرانه قدرت‌مند توسط واحد M Power شرکت آلمانی ب‌ام‌و که نامش با مهندسی با عملکرد بالا گره خورده ساخته شده بود. مک‌لارن اف ۱ در سال ۱۹۹۸ رکورد سرعت ۳۹۱ کیلومتر بر ساعت را بر جای گذاشت و تا زمانی که بوگاتی ویرون در سال ۲۰۰۵ رکورد ۴۰۷ کیلومتر بر ساعت را ثبت کرد، دست نخورده باقی مانده بود.

BUG_grand_sport_05

بوگاتی ویرون

بی اندازه سریع، بی اندازه گران و بی اندازه مغرور. شاید بتوان این‌ها را مهم‌ترین ویژگی‌های بوگاتی ویرون دانست. بوگاتی ویرون در سال ۲۰۰۵ به دنیای هایپرکارها وارد شد و خیلی سریع با دستیابی به سرعت ۴۰۷ کیلومتر برساعت، رکورد سرعت ۳۹۱ کیلومتر بر ساعت مک‌لارن اف ۱ را شکست و به عنوان سریع‌ترین خودروی جاده‌ای جهان معرفی شد حتی چندی بعد، مدل ویرون سوپر اسپورت توانست به سرعت ۴۲۹ کیلومتر بر ساعت برسد و یک رکورد دیگر را بر جای بگذارد. این سرعت شگفت‌انگیز توسط پیشرانه ۱۶ سیلندر W شکل با حجم ۸ لیتر و قدرت خروجی ۱۱۸۴ اسب بخار به دست آمد.

قیمت نسخه پایه بوگاتی ویرون، یک میلیون یورو بود و این یعنی حتی اگر مشتریان نخواهند هیچ‌گونه شخصی سازی را بر روی خودرو انجام دهند، باید این مبلغ را بپردازند، اگر شما آپشن‌های اضافی را نیز می‌خواستید باید مبلغی به مراتب بیشتر را پرداخت می‌کردید. هزینه‌های اضافه خودرو بسیار سنگین هستند و از این نظر ویرون بدنام است. به عنوان مثال، تایرهای میشلین PAX قیمتی در حدود ۲۵ هزار پوند دارند، یک سرویس مسیریابی ۱۵ هزار پوند هزینه بر می‌دارد و یا حتی اگر رینگ‌های خودرو پس از چهار بار تعویض و سرویس رایگان دچار مشکل شوند، شما بایستی ۱۰ هزار پوند بپردازید. یکی از دلایلی که می‌بینید اکثر بوگاتی‌ها در پشت کامیون‌های حمل خودرو قرار دارند و به این شکل جابه‌جا می‌شوند نیز همین است. شاید صاحبان این خودرو می‌خواهند بوگاتی میلیون دلاری خود را تنها در همایش‌های سالانه به رخ سایرین بکشند!

pagani huayra bcc

پاگانی هوایرا BC

هوایرا، نامی که از الهه باد گرفته شده و همانند زوندا، آمده تا همچون فراری و لامبورگینی که برادران ایتالیایی آن محسوب می‌شوند، قدرت و ظاهر بسیار عجیب و زیبای خود را به رخ بکشد. به لطف شاسی بسیار سبک مونوکوک از جنس فیبر کربن و تیتانیوم، هوایرا کم‌تر از ۱۴۰۰ کیلوگرم وزن دارد. هوایرا از یک پیشرانه دو توربوشارژر ساخته شده توسط مرسدس – آ‌ام‌گ که توانایی تولید ۷۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور را دارد، بهره می‌برد. حداکثر سرعت این خودرو ۳۷۸ کیلومتر بر ساعت بوده و ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در ظرف مدت زمان ۳٫۲ ثانیه پُر می‌کند.

اما مدل BC یک گام فراتر رفته و با به‌روزرسانی‌هایی که بر روی پیشرانه آن انجام گرفته، اکنون توانایی تولید ۸۰۰ اسب بخار قدرت را داراست. پاگانی برای این مدل، یک بسته آیرودینامیکی که شامل یک اسپلیتر شبه مسابقه‌ای در جلو و یک باله گسترده در عقب خودرو می‌شود را در نظر گرفته است. طبق گفته‌های پاگانی، از این خودرو تنها ۲۰ عدد ساخته خواهد شد و این یعنی شانس زیادی برای دیدن آن‌ها در خیابان وجود ندارد و خیلی‌ها نمی‌توانند این خودرو را به کلکسیون خود اضافه کنند.

2013_lamborghini_aventador_lp700_4-wide

لامبورگینی اونتادور

اونتادور یکی از خودروهای سوپراسپورتی است که در هر کجای این کره خاکی که باشد، همه‌ی چشم‌ها را به خود خیره می‌کند. اونتادور از یک پیشرانه ۱۲ سیلندر V شکل با حجم ۶٫۵ لیتر بهره می‌برد که توانایی تولید ۷۴۰ اسب بخار قدرت را داراست و می‌تواند ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در ظرف مدت زمان ۲٫۸ ثانیه بپیماید، همچنین سقف سرعت این گاو نر ایتالیایی، ۳۵۴ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. بنابراین آیا می‌توان اونتادور را یک هایپرکار نامید؟ راستش را بخواهید، نمی‌توان گفت که اونتادور قطعاً یک هایپرکار است اما اگر آن را یک سوپراسپورت با عملکردی شبیه به هایپرکار فرض کنیم، یکی از مقرون به صرفه‌ترین‌ها خواهد بود، چراکه قیمت پایینی دارد و از آن تعداد زیادی تولید شده است.

لامبورگینی برای این‌که بتواند اونتادور را به رده هایپرکارها وارد کند، چند نسخه ویژه از این خودروی افسانه‌ای را تولید کرده است. این نسخه‌های محدود، همگی بر پایه اونتادور استاندارد تولید می‌شوند اما بدنه آن‌ها اکثراً از جنس فیبر کربن بوده و تولید بسیار محدودی داشته و برچسب قیمتی میلیون دلاری را به همراه دارند. ما در مورد اونتادور J صحبت می‌کنیم، که پیش از اونتادور رودستر، وننو (به مناسبت ۵۰ سالگی شرکت لامبورگینی سه دستگاه کوپه و ۹ دستگاه رودستر از آن ساخته شد) و سِنتِناریو (به مناسبت تولد صد سالگی فروچیو لامبورگینی، ۲۰ دستگاه کوپه و ۲۰ دستگاه رودستر از آن ساخته شد) معرفی شد. اونتدور J را می‌توان در دسته هایپرکارها قرار داد.

porsche 918 spider

پورشه ۹۱۸ اسپایدر

پورشه در واقع یک راکت فضایی تولید کرده و نهایت عملکرد هایپرکار را در این خودرو می‌توان مشاهده کرد، در واقع کارایی این خودرو در بالاترین سطح ممکن قرار دارد اما متاسفانه با قیمتی ۶۵۰ هزار پوندی برای بسیاری از افراد دست نیافتنی شده است اما اگر به قیمت میلیون پوندی سایر هایپرکارها نگاه کنیم، قیمت ۹۱۸ اسپایدر چندان زیاد هم نیست. قدرت این خودرو توسط یک پیشرانه ۸ سیلندر V شکل بنزینی و یک پیشرانه الکتریکی تامین می‌شود و مجموع توان خروجی این دو به صورت مشترک به ۸۷۵ اسب بخار می‌رسد و گشتاوری برابر با ۱۲۸۰ نیوتن متر را تولید خواهند کرد. هندلینگ این خودرو وصف نشدنی است و جز این هم از پورشه انتظار نمی‌رود. همان‌طوری که می‌دانید، این خودرو هیبریدی است و می‌توان موتور الکتریکی آن را به صورت جداگانه مورد استفاده قرار داد، البته به یاد داشته باشید که با این موتور الکتریکی تنها می‌توانید ۲۸ کیلومتر را در سکوت طی کنید، چراکه باتری‌ها بیشتر از این دوام نمی‌آورند و پس از آن باید موتور بنزینی را فعال کرده و خیابان‌ها را به آتش بکشید!

وقتی که شما سوار بر این خودرو هستید، باید انتظار یک شتاب بسیار بالا را داشته باشید، ۹۱۸ اسپایدر می‌تواند ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در ظرف مدت زمان ۲٫۵ ثانیه پُر کند و سقف سرعت آن نیز ۳۴۴ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. ۹۱۸ اسپایدر سلطان پیست مشهور نوربرگ‌رینگ نیز به شمار می‌رود و توانسته کل مسیر این پیست را زیر ۷ دقیقه بپیماید. همچنین باید رانندگی بسیار لذت بخش را نیز به لیست ویژگی‌های این خودرو افزود.

yellow-ferrari-laferrari-sports-car

فراری لافراری

فراری با تولید جدیدترین نسل هایپرکارها، مجدداً تمامی توجهات را به خود جلب کرد. این شرکت با سابقه ایتالیایی، نام این خودرو را لافراری گذاشته و حالت تاکیدی دارد، فراری می‌خواهد جهانیان بدانند خودرویی این چنینی تنها از سوی این برند تولید می‌شود، نه برند دیگری! لافراری در سال ۲۰۱۳ در مدل کوپه عرضه شد و در سال ۲۰۱۶ نیز از مدل اسپایدر آن رونمایی شد که البته برچسب قیمتی ۱ میلیون پوندی دارد و یکی از گران‌ترین هایپرکارها به شمار می‌رود، به خصوص این‌که خودروهای فراری ارزش کلکسیونی بسیار بالایی دارند.

فراری در طراحی این خودرو از المان‌های طراحی خودروهای فرمول ۱ استفاده کرده و پیشرانه هیبریدی را برای آن برگزیده است. موتور الکتریکی این خودرو را نمی‌توان به صورت جداگانه استفاده کرد و فراری می‌گوید اصلاً علاقه‌ای به استفاده از موتور الکتریکی به صورت جداگانه ندارد. پیشرانه بنزینی این خودرو، ۱۲ سیلندر V شکل با حجم ۶٫۳ لیتر بوده و به همراه یک پیشرانه الکتریکی، وظیفه تامین قدرت این خودرو را بر عهده دارند. مجموع قدرت این خودرو که از ترکیب نیروی دو پیشرانه بنزینی و الکتریکی به دست می‌آید، ۹۵۰ اسب بخار اعلام شده است.

در خصوص دستاوردهای این خودرو نیز زیاد شنیده‌ایم اما شرکت فراری می‌گوید که خودروی لافراری توانسته کل مسیر پیست فیورانو را ۵ ثانیه سریع‌تر از مدل انزو بپیماید. فراری در این خودرو به شکل افراطی از فیبر کربن و فناوری‌های سبک استفاده کرده تا بتواند وزن خودرو را پایین نگه دارد، به لطف فیبر کربن و این فناوری‌ها، وزن لافراری ۱۲۵۰ کیلوگرم است. لافراری نیز همانند بسیاری از هایپرکارهای امروزی، باله عقب آیرودینامیکی متحرک دارد و نیازی نیست که در عقب آن یک باله ثابت همانند مدل قدیمی اف ۴۰ قرار بگیرد.

mclaren p1 red

مک‌لارن پی ۱

آخرین دستاورد مهندسی شرکت مک‌لارن، یک هایپرکار با نام پی ۱ است که بسیاری از کارشناسان و طرفداران آن را جانشین مدل اف ۱ می‌دانند اما این خودرو نیامده تا همانند اف ۱ بسیاری از رکوردها را جابه‌جا کند. پی ۱ از سال ۲۰۱۳ تا سال ۲۰۱۵ تولید شد و تنها ۳۷۵ عدد از این خودروی بسیار زیبا به دست مشتریان رسید و تعدادی از آن‌ها در اختیار شرکت هستند. اگر کمی شخصی سازی بر روی این خودرو انجام شود، قیمت آن به بیش از یک میلیون پوند می‌رسد اما مدل پایه، ۸۶۶ هزار پوند قیمت دارد که معقول به نظر می‌رسد.

مک‌لارن از زمان تولید مدل MP4-12C تا به امروز، همواره از یک نوع پیشرانه استفاده کرده اما بر روی هر خودرو، قدرت خروجی متفاوتی از این پیشرانه گرفته است. این پیشرانه که هر ساله در رده‌ی خود جزو برترین‌هاست، ۸ سیلندر V شکل با حجم ۳٫۸ لیتر است که به دو توربوشارژر مجهز شده است. پیشرانه مذکور بر روی پی ۱ نیز مورد استفاده قرار گرفت که بر روی این خودرو توانایی تولید ۷۲۷ اسب بخار قدرت را داراست، اما همان‌طوری که می‌دانید، پی ۱ یک خودروی هیبریدی است بنابراین یک پیشرانه الکتریکی نیز دارد که ۱۷۷ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و مجموع قدرت این خودرو به ۹۰۴ اسب بخار می‌رسد. اما در مدل پی ۱ جی‌تی‌آر ما شاهد تولید ۹۸۷ اسب بخار هستیم اما متاسفانه این خودرو تنها مخصوص پیست است و همانند مدل استاندارد پی ۱ نمی‌توان آن را به جاده آورد. چندی پیش مک‌لارن از مدل LM خودروی پی ۱ رونمایی کرد که ۲ میلیون دلار قیمت دارد و تنها ۵ عدد از آن ساخته می‌شود، بنابراین باید خیلی خوش شانس باشید که بتوانید یکی از آن‌ها را در خیابان ببینید و یا بخرید!

پی ۱ عملکرد خیره کننده‌ای دارد، به طوری که ۰ تا ۱۰۰ آن تنها ۲٫۸ ثانیه طول می‌کشد و می‌تواند ۰ تا ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت را تنها در ظرف مدت زمان ۱۶٫۵ ثانیه بپیماید.

koenigsegg-agera-r-red

کوئنیگ‌زگ آگرا

آگرا برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ معرفی شد اما شرکت کوئنیگ‌زگ چیزی در حدود یک دهه قبل از معرفی این مدل، خودروی سوپراسپورت و تولید محدود CC را ساخته بود و به واسطه این خودرو برای خودش اسم و رسمی پیدا کرده بود. کوئنیگ‌زگ یک شرکت سوئدی است و تاریخچه طولانی ندارد و هایپرکارهای زیادی را نیز معرفی نکرده است اما همین تعداد اندکی که از سوی این شرکت معرفی شده‌اند، آن‌قدری خاص هستند که باعث می‌شوند فکر کنیم این شرکت دهه‌ها سابقه در ساخت هایپرکار دارد! پیشرانه این خودرو ۸ سیلندر V شکل با حجم ۵ لیتر است که تماماً توسط شرکت کوئنیگ‌زگ ساخته شده است و توانایی تولید ۱۱۰۰ نیوتن متر گشتاور و ۹۴۰ اسب بخار قدرت را داراست. وزن این خودرو ۱۴۰۰ کیلوگرم است و اکثر قطعات بدنه آن از فیبر کربن ساخته شده‌اند. ۳ ثانیه طول می‌کشد تا این خودرو ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را بپیماید اما می‌تواند ۰ تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت را در ۱۴٫۵ ثانیه طی کند که ۲ ثانیه سریع‌تر از مک‌لارن پی ۱ است.

گفته شده که حداکثر سرعت این خودرو ۴۳۲ کیلومتر بر ساعت است. کوئنیگ‌زگ چند سال بعد از تولید آگرا، یک نسخه به‌روز شده به نام آگرا R را معرفی کرد که چرخ‌های فیبر کربنی داشت و آیرودینامیک‌تر بود و با به‌روزرسانی‌هایی که بر روی پیشرانه آن انجام شده بود، ۱۱۴۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کرد. در سال ۲۰۱۶ شرکت کوئنیگ‌زگ اعلام کرد که نسخه نهایی خودروی آگرا، پیشرانه خود را از مدل One:1 قرض خواهد گرفت. از مدل آگرا به عنوان ایده‌ای برای ساخت مگاکار نیز یاد می‌شود.

bugatti-chirondd

بوگاتی شیرون

با توجه به گفته‌های شرکت بوگاتی، شیرون هم اکنون قدرت‌مندترین، سریع‌ترین، خاص‌ترین و لوکس‌ترین خودروی سوپراسپورت در جهان است. اما مطمئناً اگر ما این خودرو را یک هایپرکار بنامیم، مدیران این شرکت ناراحت نمی‌شوند! اگرچه ساختار، پلتفرم و پیشرانه ۱۶ سیلندر W شکل آن با ویرون یکسان است، اما هنوز به طور واضح مشخص نیست که آیا شیرون جانشین ویرون خواهد بود یا خیر. ظاهر این دو کاملاً متفاوت است، به گونه‌ای که شیرون کمی عریض‌تر و درازتر از ویرون است. پیشرانه، همان پیشرانه ویرون است اما به‌روزرسانی شده و یک‌سری تغییرات جزئی بر روی آن صورت گرفته است. با توجه به تغییرات اعمال شده، قدرت خروجی این پیشرانه اکنون به ۱۵۰۰ اسب بخار رسیده است و توانایی تولید ۱۶۰۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. بوگاتی می‌گوید با اعمال تغییرات، عملکرد خودرو ۲۵ درصد افزایش داشته است.

۴ توربو شارژر بر روی پیشرانه این خودرو نصب شده است تا بتواند تمامی گشتاور را بین دور موتورهای ۲۰۰۰ تا ۶۰۰۰ دور بر دقیقه در اختیار راننده بگذارد. بوگاتی حداکثر سرعت این خودرو را ۴۶۳ کیلومتر بر ساعت اعلام کرده است اما به هنگام فروش، سرعت شیرون بر روی ۴۲۰ کیلومتر بر ساعت محدود می‌شود. تحویل خودرو به مشتریان در پایان سال جاری میلادی آغاز می‌شود و همان‌طوری که قبلاً نیز گفته شده، تمامی ۵۰۰ دستگاه این خودرو به فروش رفته‌اند. البته جالب است بدانید که هر شیرون چیزی در حدود ۲ میلیون پوند قیمت دارد!

aston-martin_red-bull_am-rb-001_01

استون مارتین AM-RB 001

مک‌لارن برای ساخت نسخه اصلی مدل اف ۱ گوردون موری نابغه را در اختیار داشت که یکی از طراحان برجسته خودروهای فرمول ۱ به شمار می‌رود، اما حالا استون مارتین توانسته به لطف همکاری با تیم فرمول ۱ ردبول، خودرویی جدید را تولید کند که توسط آدرین نیوِی طراحی شده است. نتیجه این همکاری، خودروی خارق‌العاده و بسیار زیبای AM-RB 001 است.

طرفداران فرمول ۱ می‌دانند که آدرین نیوِی کسی است که تا به امروز خودروهای فرمول ۱ را برای تیم‌های ویلیامز، ردبول و مک‌لارن طراحی کرده است. اما حالا او تمرکز خود را بر روی ساخت یک هیولای جاده‌ای گذاشته است و در سال ۲۰۱۸ معرفی خواهد شد. استون مارتین به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده که ۱۵۰ عدد از این خودرو را تولید کند، همچنین ۲۵ دستگاه نیز به صورت جداگانه تولید می‌شوند که مخصوص پیست هستند. به احتمال زیاد استون مارتین و ردبول برای این خودرو از پیشرانه ۱۲ سیلندر استفاده خواهند کرد و با توجه به وزن سبکی که این خودرو دارد، به احتمال زیاد نسبت قدرت به وزن آن ۱ به ۱ شود. یعنی به ازای هر کیلوگرم، یک اسب بخار قدرت.

در حال حاضر اطلاعات اندکی از این خودرو موجود است و ما نمی‌دانیم که قدرت AM-RB 001 به اندازه‌ای هست که بتوان آن را یک هایپرکار نامید یا خیر. حتی از قیمت این خودرو نیز هنوز جزئیاتی به بیرون درز نکرده است، اما می‌دانیم که به هنگام عرضه به یکی از قوی‌ترین و خاص‌ترین خودروهای جهان تبدیل خواهد شد.

نظر شما در مورد این خودروها چیست؟ خودروی مورد علاقه شما کدام است؟

بیشتر بخوانید

11 نکته جالبی که باید در مورد بوگاتی شیرون بدانید.

استون مارتین و ردبول از خودروی AM-RB 001 رونمایی کردند.

منبع:

واکنش شما:
like
0
love
0
haha
0
wow
0
sad
0
angry
0

دیدگاه ها

0 دیدگاه

avatar

wpDiscuz

© تمامی حقوق برای وبسایت ویاتک محفوظ است. نقل مطالب سايت تنها با ذکر و لینک به منبع مجاز است.