ویاتک | اخبار حوزه دانش، فناوری و تکنولوژی به همراه مطالب علمی جذاب

مرسدس آ اِم گ GT R با رنگ سبز جهنمی رونمایی شد

+

روز گذشته مرسدس آ‌ اِم گ از قدرت‌مند‌ترین خودروی جاده‌ای خود رونمایی کرد. این هیولای جدید از پیشرانه توربوشارژ شده ۸ سیلندر V شکل با حجم ۴ لیتر که توانایی تولید ۵۷۷ اسب بخار قدرت را دارد بهره می‌برد. عرضه GT R از ماه نوامبر سال جاری آغاز خواهد شد اما نسخه بریتانیایی آن که فرمانش در سمت راست است، تا ماه مارس سال آینده میلادی عرضه نخواهد شد. مرسدس هنوز از قیمت GT R اطلاعی نداده است اما برخی منابع نزدیک به این شرکت می‌گویند قیمت این نسخه از ۱۱۰,۵۱۰ پوند بیشتر خواهد بود زیرا محصولی بالارده با عملکرد مسابقه‌ای محسوب می‌شود.

توبیاس مورس، مدیر عامل مرسدس آ اِم گ در خصوص این خودرو گفت:

Tobias Moers

با تولید آ اِم گ GT R، ما به سطح جدیدی از عملکرد عالی در رانندگی دست یافتیم. این خودرو ترکیبی از پویایی و پتانسیل بالای مدل GT3 و عملکرد مدل استاندارد GT است.

مرسدس GT R، دو چرخ متحرک است (چرخ‌های عقب) و به قدرت‌مندترین نسخه از پیشرانه ۸ سیلندر سری M177 مرسدس آ اِم گ مجهز شده است. این پیشرانه از توربوشارژرهای جدیدی بهره می‌برد و توانایی تولید ۵۷۷ اسب بخار را دارد که همین باعث شده تا این مدل، نسبت به مدل GT S، چیزی در حدود ۷۴ اسب بخار بیشتر تولید کند. گشتاور خودرو نیز ۶۹۹ نیوتن متر اعلام شده است. در کنار این موارد، مرسدس آ اِم گ سعی کرده تا جای ممکن این خودرو را سبک کند و بیشتر تمرکز خود را بر روی این موضوع بگذارد. بنابراین، برای رینگ‌های ۲۰ اینچی خودرو، از بلوک‌های آلومینیومی استفاده شده است و سیلندرها نیز از جنس تیتانیوم هستند. سقف خودرو نیز تماماً از جنس فیبر کربن بوده و در داخل خودرو نیز تجهیزات کم‌تری قرار داده شده است. این رژیم غذایی سخت باعث شده تا نسبت قدرت به وزن خودرو به ۳۷۱ اسب بخار به ازای هر تُن برسد که بسیار عالی محسوب می‌شود.

آ اِم گ به همین بسنده نکرده و تغییراتی را نیز بر روی جعبه دنده خودرو اعمال کرده است. تمام قدرت این خودرو از طریق یک جعبه دنده هفت سرعته دو کلاچه خودکار به محور عقب خودرو منتقل می‌شود اما به لطف تغییراتی که آ اِم گ اعمال کرده، اکنون نسبت دنده اول افزایش یافته و نسبت دنده ۷ قدری کاهش یافته است و همین باعث شده که خودرو در شتاب اولیه به صورت تهاجمی عمل کند. ۰ تا ۱۰۰ خودرو ۳٫۶ ثانیه طول می‌کشد که در حدود ۰٫۲ ثانیه از مدل S سریع‌تر است. متاسفانه این خودرو با وجود کنترل کشش بهتر که مانع از لغزش اولیه خودرو می‌شود و همچنین تایرهای اسپورت ۳۲۵/۳۰ میشلین، نمی‌تواند خودروی پورشه ۹۱۱GT3 RS را در شتاب ۰ تا ۱۰۰ شکست دهد.

در خارج خودرو نیز یک‌سری تغییرات گسترده صورت گرفته است. آ اِم گ برای جلو پنجره این خودرو، از همان جلو پنجره پانامریکانا مدل GT3 استفاده کرده است و به نظر می‌رسد که این جلو پنجره به یکی از المان‌ها طراحی خودروهای آینده آ اِم گ تبدیل شود. در عقب خودرو نیز یک بال (اسپویلر) بزرگ قرار گرفته که در سرعت‌های بالا، بر روی محور عقب نیروی گرانش بیشتری را ایجاد می‌کند. در بخش جلویی خودرو نیز ورودی‌های هوای بزرگ‌تری تعبیه شده‌اند که می‌توانند به ورود بهتر هوا به داخل موتور و انجام فرآیند خنک سازی کمک کنند. در جلوی خودرو یک دیفیوزر نیز قرار گرفته که گفته می‌شود نیروی بالارونده محور جلو را در سرعت ۱۵۵ مایل بر ساعت، تا ۴۰ کیلوگرم کاهش می‌دهد.

با وجود تجهیزات آیرودینامیکی بیشتر، آ اِم گ می‌گوید که GT R ضریب درگ پایین‌تری نسبت به GT S دارد. اما حداکثر سرعت مدل GT R با وجود نسبت دنده ۷ کوتاه‌تر، حدوداً ۳۱۸ کیلومتر بر ساعت اعلام شده که ۶ کیلومتر بر ساعت بیشتر از مدل S است. در زیر پوشش این خودرو، یک سیستم تعلیق دو جناغه قرار گرفته که نسخه توسعه یافته سیستم تعلیق مدل GT3 محسوب می‌شود. بنابراین می‌تواند سه حالت رانندگی راحت، اسپورت و اسپورت پلاس را در اختیار راننده قرار دهد.

Arrow
Arrow
ArrowArrow
Slider

شاید بتوان یکی از بزرگ‌ترین تغییرات اعمال شده بر روی این خودرو را مربوط به فرمان‌پذیری آن دانست. در سرعت‌های زیر ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، چرخ‌های عقب خودرو در جهت مخالف چرخ‌های جلو می‌چرخند اما در سرعت‌های بالا، چرخ‌های عقب در جهت چرخ‌های جلو خواهند چرخید و همین موضوع باعث بهبود ثبات و هندلینگ خودرو در سرعت‌های مختلف می‌شود. بدین ترتیب، GT R اولین خودروی مرسدس آ اِم گ خواهد بود که دارای سیستم فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب است. به دنبال ایجاد تغییرات سبک سازی شاسی، مرسدس اعلام کرده که نسبت وزن جلو به عقب، ۴۷ بر ۵۳ درصد است و این نشان می‌دهد که مرسدس کار خود را به شکل عالی انجام داده است. بسته استاندارد سیستم ترمز این خودرو در جلو و عقب به ترتیب شامل دیسک‌های ۳۹۰ و ۳۶۰ میلیمتری فولادی می‌شود.

خریداران این خودرو می‌توانند بسته ترمزی دیگری که شامل دو دیسک کربن – سرامیکی ۴۰۲ میلیمتری در جلو و ۳۶۰ میلیمتری در عقب می‌شود را برای این خودرو سفارش دهند. آ اِم گ اعلام کرده که برای این خودرو یک رنگ اختصاصی و ویژه با نام “Green Hell Magno” را در نظر گرفته است. پس به “جهنم سبز” مرسدس آ اِم گ سلام کنید!

منبع:

واکنش شما:
like
0
love
0
haha
0
wow
0
sad
0
angry
0

دیدگاه ها

0 دیدگاه

avatar

wpDiscuz

© تمامی حقوق برای وبسایت ویاتک محفوظ است. نقل مطالب سايت تنها با ذکر و لینک به منبع مجاز است.