ویاتک | اخبار حوزه دانش، فناوری و تکنولوژی به همراه مطالب علمی جذاب

ال‌جی و سامسونگ اهداف مشابهی دارند اما استراتژی آن‌ها متفاوت است

+
Samsung-and-LG-AH_11

شرکت‌های کره‌ای سامسونگ و ال‌جی سال‌های زیادی است که در بازارهای گسترده‌ای به رقابت می‌پردازند. یکی از بازارهایی که این دو شرکت در آن‌جا حضور داشته و با یک‌دیگر رقابت می‌کنند، بازار گوشی‌های هوشمند است و همین رقابت سنگین باعث شده که این دو شرکت در کشور کره جنوبی در صدر جدول فروشندگان گوشی‌های هوشمند قرار بگیرند. اما باید توجه داشت که رقابت این دو غول دنیای فناوری اکنون فراتر از بازار گوشی‌های هوشمند است و آن‌ها هم اکنون بر سر لوازم الکترونیکی مصرفی و لوازم خانگی نیز با یک‌دیگر به رقابت می‌پردازند. در چند سال گذشته، هر دو شرکت سامسونگ و ال‌جی به طور ناگهانی به بازار اتومبیل‌ها نیز علاقه‌مند شده‌اند و در حالی‌که هر دو شرکت به نظر می‌رسد یک هدف که آن نیز تبدیل شدن به یکی از شرکت‌های مطرح در زمینه خدمات خودرو است را دنبال می‌کنند، اما استراتژی آن‌ها با یک‌دیگر کاملاً متفاوت است.

در چند هفته گذشته، اخباری منتشر شده که به برنامه‌های جدی شرکت سامسونگ برای بازار اتومبیل‌ها اشاره می‌کنند، شاید با خود بگویید که پیش‌تر نیز اوضاع به همین شکل بوده اما باید گفت که در هفته‌های گذشته تعداد اخباری که در این خصوص منتشر شده‌اند افزایش یافته و همین نشان می‌دهد سامسونگ ایده‌های بزرگی را در سر می‌پروراند اما این بدان معنی نیست که رقیب هم‌وطنش، ال‌جی همچنان نشسته و دست روی دست گذاشته تا پیشرفت سامسونگ را ببیند. ال‌جی از سال ۲۰۱۳ یعنی زمانی که شرکت V-ENS (شرکتی که در زمینه طراحی قطعات خودرو فعالیت می‌کند) را تصاحب کرد به صنعت خودرو وارد شد و واحد خودرویی LG VC را معرفی کرد. اما قضیه پیچیده‌تر از این است، زیرا اسناد ال‌جی نشان می‌دهند که این شرکت پیش از آن‌که بخش LG VC را تاسیس کند به صنعت خودرو وارد شده است! این شرکت پیش‌تر یک واحد تجاری اینفوتیمنت (این کلمه از ترکیب دو کلمه Information به معنی اطلاعات و Entertainment به معنی سرگرمی تشکیل شده و عبارت است از ابزارهای الکترونیکی که علاوه بر فراهم آوردن موسیقی و سرگرمی، از طریق ارتباطات بی‌سیم نظیر وای‌فای، اطلاعات را نگهداری می‌کنند) را به عنوان بخشی از واحد انرژی و سرگرمی خانگی خود راه‌اندازی کرده است. همچنین ال‌جی در طول سال‌های گذشته به تولید کمپرسورها و موتورهای خودروهای الکتریکی نیز مشغول بوده است.

اما آن‌طور که پیداست، ال‌جی برنامه‌های جاه طلبانه بیشتری برای کسب و کار خودرویی خود و واحد LG VC در نظر دارد و به همین دلیل انتظار می‌رود که میزان درآمد شرکت از این بخش‌ها تا پایان سال ۲۰۱۶ به ۲٫۷۴ میلیارد دلار برسد و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد رشد داشته باشد. علاوه بر این، گزارش‌های ارائه شده نشان می‌دهند که واحد LG VC هم اکنون به جای رشد کمی، بر روی رشد کیفی کار می‌کند و در تمام طول سال نیز به استخدام نیروی جدید مشغول است. تا پایان سال ۲۰۱۶، واحد LG VC در حدود ۳۶۲۵ کارمند خواهد داشت که بیشتر از تعداد کارکنانی است که شرکت سامسونگ برای تجارت خودرویی خود در اختیار دارد. اما در این بین افراد تحلیل‌گر نگاه‌های خود را بر روی شرکت سامسونگ متمرکز کرده‌‌اند و به وضوح مشاهده می‌کنند که این شرکت، راه متفاوتی را در مقایسه با ال‌جی در پیش گرفته است. به نظر می‌رسد که استراتژی سامسونگ بیشتر بر روی ادغام شرکت‌ها و تصاحب هرچه بیشتر آن‌ها تکیه دارد. در ماه گذشته این شرکت اعلام کرد که در ازای پرداخت ۴۵۰ میلیون دلار، شرکت خودروساز چینی BYD را خریداری کرده است، اما این پایان ماجرا نیست زیرا به تازگی شایعه شده که این غول کره‌ای در نظر دارد که شرکت خودروساز ایتالیایی مانیتی مارلی که از زیر مجموعه‌های فیات است را نیز به تصاحب خود درآورد.

به نظر می‌رسد که ال‌جی و سامسونگ استراتژی‌های متفاوت خود را علاوه بر بازار خودرو، در بخش‌های دیگری نظیر لوازم الکترونیکی مصرفی و لوازم خانگی نیز به کار گرفته‌اند. سامسونگ اخیراً یک شرکت طراح لوازم آشپزخانه لوکس با نام Dacor را تصاحب کرد و در مورد اینترنت اشیاء نیز چندین شرکت فعال در زمینه رایانش ابری مانند Sigfox ،SmartThings و Joyent را به تصاحب خود درآورد. اما در آن سوی ماجرا، استراتژی متفاوت شرکت ال‌جی باعث ایجاد دو برند جدید با نام‌های “LG Signature” که در زمینه تولید لوازم الکترونیکی مصرفی فعالیت دارد و “Signature Kitchen Suite” که لوازم آشپزخانه لوکس را تولید می‌کند، شده است.

شما در این خصوص چه فکر می‌کنید؟ به نظر شما استراتژی کدام شرکت ممکن است نتایج بهتری را در بر داشته باشد؟

منبع:

واکنش شما:
like
0
love
0
haha
0
wow
0
sad
0
angry
0

دیدگاه ها

0 دیدگاه

avatar

wpDiscuz

© تمامی حقوق برای وبسایت ویاتک محفوظ است. نقل مطالب سايت تنها با ذکر و لینک به منبع مجاز است.