ویاتک | اخبار حوزه دانش، فناوری و تکنولوژی به همراه مطالب علمی جذاب

فراری از مدل تولید محدود J50 در ژاپن رونمایی کرد

+

شرکت فراری روز گذشته از نسخه تولید محدود J50 در ژاپن رونمایی کرد. فراری این مدل خاص را به مناسبت ۵۰ سال حضور در بازار ژاپن معرفی کرده و حرف J در نام این خودرو نیز مخفف ژاپن است. فرم سقف این خودرو تارگا است (تارگا مدلی شبه کانورتیبل است که در خودروهای کلاسیک دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی مورد استفاده قرار می‌گرفت) و شاید بتوان گفت که بدنه خودرو نیز طراحی جدیدی دارد که بسیار زیبا و البته خشن به نظر می‌رسد. فراری J50 بر پایه مدل ۴۸۸ اسپایدر ساخته شده و از همان پیشرانه ۸ سیلندر V شکل ۳٫۹ لیتری بهره می‌برد با این تفاوت که قدرت آن به ۶۹۰ اسب بخار افزایش یافته است. فراری اعلام کرده که تنها ۱۰ دستگاه از این خودرو ساخته خواهد شد و هر ۱۰ دستگاه نیز مطابق با سلیقه خریداران شخصی سازی می‌شوند.

در فراری J50 تمام رادیاتورهای جلویی به هم نزدیک‌تر شده‌اند تا آیرودینامیک بهتری حاصل شود یا به عبارتی طراحان بتوانند تیزی جلوی ماشین را بیشتر کنند تا هوا را راحت‌تر بشکافد. شیشه جلویی این خودرو زاویه کمی دارد و در قسمت بالایی آن نیز قطعه‌ای قرار گرفته که به عبور جریان هوا کمک می‌کند. این شیب کم باعث می‌شود که هوا تقریباً روی خودرو سوار شود و سپس به قسمت عقب و اسپویلری که در آن قسمت قرار گرفته منتقل شود و شتاب خودرو را کاهش ندهد. واحد پروژه‌های ویژه شرکت فراری نیز کاپوت جلویی را کوتاه‌تر کرده و دو کانال از جنس فیبر کربن را بر روی آن قرار داده است. گلگیرهای خودرو باد داده شده‌اند و تاج این گلگیرها کمی بلندتر از حد معمول است و وقتی از جلو به خودرو می‌نگرید این گلگیرها بالاتر از کاپوت جلویی به نظر می‌رسند.

ferrari_j50_r

اگر از طرفین به خودرو بنگرید متوجه می‌شوید که یکنوار مشکی رنگ به دور خودرو کشیده شده و تا روی درب‌ها امتداد دارد، این نوار مشکی رنگ پیش‌تر در مدل‌های ۲۸۸ GTO و F40 نیز مشاهده شده بود. البته ماجرا به این‌جا ختم نمی‌شود و الهام‌گیری از مدل‌های قدیمی فراری در این خودرو را می‌توان در بخش‌های بیشتری مشاهده کرد. به عنوان مثال به زاویه شیشه‌های درب‌های خودرو نگاه کنید، فراری می‌گوید که آن‌ها را از مدل خاصی الهام نگرفته بلکه از فرم بارچِتا استفاده کرده است که البته سبکی قدیمی و کارآمد است. بارچِتا یک طراحی و فرم ایتالیایی برای خودروهای دو درب است که در واقع برای مسابقه ساخته شده‌اند و در خودروهای روباز از گردش بیش از حد جریان هوا در داخل کابین جلوگیری می‌کنند.

ferrari_j50_int_01

سقف دو تکه فیبر کربنی تارگا در پشت صندلی‌ها مخفی شده و از این نظر مشابه سقف یک تکه آلومینیمی فراری ۴۸۸ اسپایدر عمل می‌کند. فراری برای پوشش موتور این خودرو از فیبر کربن استفاده نکرده و به جای آن یک پوشش شفاف از جنس پلی‌کربنات را در نظر گرفته است. پلی‌کربنات از بسیاری جهات به پلاستیک شباهت دارد اما بافت آن به گونه‌ای است که بسیار مقاوم‌تر و با کیفیت‌تر از پلاستیک است. در قسمت پشت خودرو چهار چراغ دیده می‌شود و البته یک دیفیوزر عجیب نیز وجود دارد که فراری می‌گوید آن را از اَفتربِرنِر (afterburner) الهام گرفته است. اََفتربِرنِر نام یک قطعه است که بر روی برخی از موتورهای جت وجود دارد و اغلب بر روی جنگنده‌های فراصوت به کار برده می‌شود. تایرهای این خودرو ۲۰ اینچی و از جنس آلومینیم هستند و طراحی منحصر به فردی دارند که مختص این خودرو است.

ferrari_j50_side

متاسفانه فراری هنوز جزئیات بیشتری را در خصوص J50 اعلام نکرده و هنوز قیمت و مشخصات موتور این خودرو مشخص نیست. اما چیزی که معلوم شده این است که هر ۱۰ خودرو پیش‌فروش شده‌اند.

نظر شما در مورد این خوردو چیست؟

منبع:

واکنش شما:
like
0
love
0
haha
0
wow
0
sad
0
angry
0

دیدگاه ها

0 دیدگاه

اشتراک دیدگاه
avatar

wpDiscuz

© تمامی حقوق برای وبسایت ویاتک محفوظ است. نقل مطالب سايت تنها با ذکر و لینک به منبع مجاز است.