ویاتک | اخبار حوزه دانش، فناوری و تکنولوژی به همراه مطالب علمی جذاب

تنظیمات گرافیکی جدید بازی No Man’s Sky را بشناسیم

+
No Man's Sky1

اخیرا مقداری از کاستی‌های گرافیکی و باگ‌های بازی No Man’s Sky، برای پلتفرم دسکتاپ کاسته شده است، و نرخ فریم آن نا محدود و باز شده است، اما به نظر می‌رسد این همه ماجرا نیست و اگر بیشتر صبر کنیم، خبرهای خوب دیگری نیز از راه خواهند رسید.

کمپانی انویدیا به تازگی اسکرین‌شات هایی از منو و تنظیمات بازی No Man’s Sky منتشر کرده که به واقع فوق العاده هستند. در این تصاویر حتی گزینه الترا اچ دی یا همان ۴K نیز برای تنظیمات رزولوشن بازی به چشم می‌خورد، این همه ماجرا نیست و از این تصاویر چیزهای بسیاری می‌توان دریافت. در این اسکرین‌شات‌ها یک هنر نمایی تمام عیار برای این بازی معرکه را شاهد هستیم، در کنار رزولوشن الترا اچ دی دیگر جزئیات گرافیک فنی بازی نیز دستخوش تغییرات شگرفی شده‌اند، برای مثال FOV یا (field of view به معنی میدان دید) و عناصر و آیتم‌های مربوط به گیم‌پلی بازی که تحت عنوان HUD آن‌ها را می‌شناسیم نیز در کنار جزئیات بافت و ساختار عناصر و جزئیات سایه‌ها و انعکاس‌ها نیز درست هم‌سان رزولوشن، تغییر مقیاس داده و متناسب با آن تنظیم می‌شوند.

New graphics options for No Man's Sky 4

New graphics options for No Man's Sky 3

هنوز مشخص نیست این ارتقاها و بهبودهای گرافیکی روی عملکرد بازی تاثیر خواهند گذاشت یا خیر، اما امیدواریم هم کیفیت و هم عملکرد روان را توامان در اختیار داشته باشیم. اما از طرفی این را هم نباید فراموش کنیم که No Man’s Sky را نباید چه از نظر گرافیکی، و چه از نظر عملکرد با یک بازی مثل کرایسیس مقایسه کنیم، این دو بازی از لحاظ بسیاری با هم منافات دارند، و به عبارتی خیلی ساده، در No Man’s Sky که در ناکجای فضا در حال گشت و گذار هستید، رزولوشن الترا اچ دی، با آنچه در کرایسیس در روی زمین و کنار دیوارها و زاویه‌ها، تجربه کرده‌ایم، متفاوت است. برای مثال تصور کنید یک صحنه انفجار می‌تواند هزاران بافت مختلف را به وجود آورد که رندرینگ آن‌ها عرق کارت گرافیک را در می‌آورد و ممکن است شاهد افت فریم و لگ باشیم و این در حالی است که بازی آسمان هیچ‌کس، به اندازه ای بزرگ است که طبق اعلام سازنده، حدود (۱۸,۴۴۶,۷۴۴,۰۷۳,۷۰۹,۵۵۱,۶۱۶ عدد) سیاره در آن وجود دارد، از این روست که نباید انتظار گرافیک و رزولوشن الترا اچ دی درست مثل آن‌چه در کرایسیس میبینیم داشته باشیم. در بین گزینه های موجود در بخش تنظیمات گرافیک، گزینه‌ای هم به اسم “Generation Detail” می‌خورد که احتمالا به خاطر تنظیم کیفیت سطوح و عناصری که به صورت تصادفی و اتفاقی ایجاد می‌شوند تعبیه شده است، اما معلوم نیست این گزینه پیش‌نیازهای دیگری هم دارد یا خیر. تنظیمات مربوط به کنترلر گیم‌پلی و کلیدهای کیبورد نیز کاملا قابل سفارشی سازی است و کاربر خواهد توانست هر‌جور که دوست دارد بازی را انجام دهد.

فعلا چیزی در مورد میدان دید و گستردگی آن و این‌که چه میزان عناصر را می‌توانیم با تنظیمات رزولوشن جدید در میدان دید خود داشته باشیم مشخص نیست. بسیار جالب خواهد بود اگر در حال پرواز، بتوانیم فضاپیمای خود را به صورت کامل در میدان دید خود مشاهده کنیم، اما باز هم یادآوری می‌کنیم که این بازی سبکی متفاوت از بازی‌های معمولی دارد و خیلی مهم نیست که درحال حرکت به سوی ماه، چه دیدی نسبت به فضاپیمای خود داشته باشید. “شان موری” یکی از دست اندرکاران کمپانی سازنده بازی No Man’s Sky قبلا طی چند توییت اعلام کرده که نسبت تصویر و رزولوشن ۲۱:۹ به بازی اضافه شده است. این نسبت تصویر خوب است اما با گزینه‌هایی که در اسکرین‌شات‌ها می‌بینیم، می‌توان گفت جا دارد میدان دید بیشتری در بازی داشت و عناصر بیشتری را در یک صحنه و زاویه دید تحت نظر گرفت. اگر از افرادی هستید که این روزها آیکن بازی No Man’s Sky را به دسکتاپ، نوار وظیفه و بخش استارت سیستم خود پین کرده‌اید، و مدام آن را بازی می‌کنید، بهتر است بدانید این بازی به صورت پیش‌فرض به روی نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه تنظیم شده است، بنابراین حتما سری به این تنظیمات گرافیکی بزنید و این محدودیت را بردارید. در ادامه چندی دیگر از اسکرین‌شات‌هایی که انویدیا منتشر کرده را تماشا می‌کنید. (برای مشاهده همه تصاویر در اندازه و کیفیت اصلی، می‌توانید به منبع مطلب مراجعه کنید)

New graphics options for No Man's Sky 2

New graphics options for No Man's Sky 1

منبع:

واکنش شما:
like
2
love
0
haha
0
wow
0
sad
0
angry
0

دیدگاه ها

0 دیدگاه

avatar

wpDiscuz

© تمامی حقوق برای وبسایت ویاتک محفوظ است. نقل مطالب سايت تنها با ذکر و لینک به منبع مجاز است.